Mijn DLL Marathon Eindhoven

21 juni 2015 § 4 reacties

Mijn vrouw, de jongens en ik wandelen op de tweede zondag van oktober altijd richting de binnenstad. Even kijken naar vermoeide hardlopers van de DLL Marathon Eindhoven. Met hun laatste adem rennen de duizenden atleten over de finish.

Mijn eigen conditie en vermogen zijn op het moment nul. Mijn belangrijkste sportprestatie is tegenwoordig met de bakfiets m’n oudste zoon naar school brengen. Maar de Marathon Eindhoven wil ik lopen. Mijn kans is de kwart marathon die dit jaar voor het eerst op het programma staat.

Een eigen personal runningcoach vind ik in deze hardloop trainings mp3’s. Een persoonlijk hardloop-profiel staat met enkele klikken online voor statistieken en trainingsanalyse.

Mijn eerste trainingen voor DLL Marathon Eindhoven

Drie training van ongeveer een half uur als kick off.

Hardloopschoenen, een strak broekje en een glimmend shirtje liggen voor het grijpen in mijn kledingkast. Na een vorige mislukte hardloop-poging zal ik deze keer doorzetten. Zestien weken trainen moet lukken. Als vader van jonge kinderen is m’n vrije tijd schaars. Om zes uur in de ochtend sta ik voor mijn allereerste ronde op.

Ik loop bij het krieken van de dag vanuit Tongelre het buitengebied in. Langs weilanden en het kapelletje in de Loostraat. De tweede dag ren ik over zachte ondergrond in stadsbos bij het Wasven. Renate Wennemars coacht me via MP3 op m’n smartphone. Opzwepende muziek begeleidt haar aanwijzingen en tips. Ik raak niet te moe of uitgeput. Als start-tempo zijn dribbelen en joggen prima.

De paden onder m’n runningschoenen en de stad rondom me. Mijn eigen tempo vinden. De finish is over exact 16 weken op de Vestdijk. Ik ga doorzetten.

Heb jij iets met de Marathon Eindhoven? Ik ben benieuwd naar je reactie!

Heb je een profiel op Runtastic: voeg me toe!

Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Mijn DLL Marathon Eindhoven

  • evenck schreef:

    Ik hoop dit jaar voor het eerst onderdeel te zijn van dit evenement. Wil met een estafetteploeg van mijn werk de 42 km uitlopen, dus ongeveer 10 de man. Trainen ben ik, behalve deze hele hete periode, aan het intensiveren. Hopelijk met straks een mooi resultaat!

  • Mike Verdonk schreef:

    Gaaf, Edwin. Lijkt me motiverend in een estafetteploeg; je wilt natuurlijk goede tijden klokken!

  • eef2101 schreef:

    3 jaar geleden dacht ik ik moet toch 5km met kinderen kunnen lopen volgend jaar?
    in november2012 starte ik echt.
    in juli 2013 liep ik een wedstrijdje van 10 km in 50 minuten.
    in oktober 2013 liep ik mijn eerste halve marathon in 1.55 27
    dit jaar loop ik voor het eerst de hele marathon.
    startnummer 233 als het goed is
    en ik denk het binnen de 4 uur te kunnen lopen.
    wish me luck

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Mijn DLL Marathon Eindhoven voor Mijn drukpers is het internet.

Meta

